Wednesday, October 10, 2007

大二生活-1

想想,进入大二生活快一个月了,本来就打算update的,可是又没什么时间,刚开学很多东西处理,现在,hari raya holiday所以终于有时间写写我的新生活了。嘻嘻嘻!


-很快,在同一年里,我进入大二了。大二生活跟想象中一样..... 难!其实,应该说,课程和学问更复杂,更深奥,更不容易懂,需要更多时间读多一些些科学杂志。不过呢,船到桥头自然直,所以.............. 不用烦啦!



-我们这学期要做的东西蛮多的,其中要以一个顾问的身份建议公司在农业种植方面做改进,如何提高产量等等。还要辩论,present poster,这个部分是最好玩的,我们要从坏掉的水果里选出真菌类,养他,然后找出它的背景,以他为主题作poster。等我完成再post给大家看。有些照片在朋友那边,等拿到了再增加照片。






周围白白的部分就是真菌类。中间是香蕉的皮。已经腐烂的。你能够想象我是如何从腐烂的香蕉拿出sample 吗?臭到半死,我必须憋着呼吸,快手快脚的cut。哇赛!根本就是折磨!我现在开始考虑还要不要吃香蕉了。



-老师还是一样,同学增加了。我有三个越南同学,都是女的,男生们可以高兴,可以给你们看照片,她们都很可爱,很善良,不过好像我常常作弄她们,因为她们太乖了,有时我会开开她们玩笑,不然会很闷的。不过有一个超级活泼,有过动儿的倾向。哈哈哈哈哈!剩下的都是KL人。所以,每到周末,我就一个人,和越南同学。有时会................. 闷~ 哈哈哈



-还有,嘉俊!这个重要的人物,终于来我的学校上business了。太好了!现在有人陪我出去吃饭,买东西,去玩,还有一起回古晋!以前我很可怜的,一个人.... 什么东西都自己来。哎哎哎!还好还好。有个人来陪我了。另外,我的三个越南朋友都认识嘉俊,重点是他们只是一顿饭的时间而已就熟了...晕!然后,从他我认识到很多朋友,可能是新学期,我也自然而然,莫名其妙就认识很多新朋友。哈哈哈!不错啦! 有几个来自古晋的哟~有伴!还有还有,就在前几天,猜我遇到谁?哈哈哈哈!林宓健!大我两届的学长,以前参加圣约翰的呀!记得吗?他来这里读微电子(好像)哈哈哈!不错哩!



-这学期我参加乒乓协会和国际青年商会。其实参加只是单纯为了运动,反正打乒乓我行,就这样。其他团体怕耽误太多时间所以选择乒乓。国际青年商会,纯属意外,当时我和嘉俊不知道要参加什么,后来看到国际青年商会,觉得是讲领导的,也没有很多活动就参加了。后来才知道是世界性的组织,而且还他x的大型. 有点歪打正着的感觉。哈哈哈!



-然后,我班上的同学,有时会一起出去吃饭,打羽球等。还不错一下的啦!有好笑的,有无聊的,什么都有啦!



注:为了让我的同班同学看得懂,现在开始有时我会写英文的。

Its almost one month already after i started my 2nd year. My life is still the same, living in hostel with 3 roomates. my course is getting more details, a lot of scientific works have to do and a lot of journals have to read. Start from this semester, i think i will be very very very (* 10 )busy, but i still can write my blog because i know my lovely friends are waiting for me to update my blog and curious to know how my life is going on in Nottingham.






ok, now my class came in 3 vietnamist. they are girls: Diep, Hang and Linh, so boys~ all of you can be happy because i will show you the picture later. They are quite cute and kind. sometimes they are quite, so sometimes it's seems that i always make jokes with them, try to bully them. hahahaha . or else it will be a bit boring. hahahah . nevertheless, there is one girl who is actually hyperactive and always make fun in the class. hahahaha. others are all local KL people. so every weekend they will go back to their lovely home, left me alone ~ oops. nono left me and 3 vietnamists girls. hahaha. besides, my 3 vietnamist friends be friend with "chiajun" or Gabriel already after we have lunch together. "chiajun" is my ex-school mate. he came from kuching as well. they are quite interested in "chiajun". i dont know why. hahaha . sometimes of course we wll go out together to eat and play badminton. but most of the time we chat to each others, sometimes the topics are interesting and funny but sometimes honestly i think very stupid. hahahaha . but actually never mind, i dont mind and feel good as well. hahahaha. everything is fine. hahahaah .






Diep, Hang, Linh and me.



now, i go to the lab all the time because of the module plant pathology. actually is quite fun, and because can do more labwork practice, i have more confidence and feel comfortable in this plant biotechnology. previously most of them are lectures and im not really good in labwork. It seems like i have knowledge but no practical skills. hahaha . but now, i feel better. okok. i will keep it up and appreciate on what i have done. of course appreciate my lecturers spend their time on teaching us.




ok. i still prefer writing in chinese to english. haizzz........ since my friends request me to write it in english, i think i will write both... haizzzzzzzzz..... hahaha...

5 comments:

ღ♥ღ Nhoc♥Boo ღ♥ღ said...

pic is very cute right! (especial me - the one next to u Hui Hui). I thought that u did practice in lab many times cuz u did so professional hehehehe.

momo said...

hui..you macam very enjoy ler

Millie said...

walao..hiong wei u!i'm still drinkin my milk in yr 1 but u oledi in yr 2 liao~ *clap clap* good for u!! ^^must stay happy,ya?! ^^

JJ said...

zzzzzzzz
walao...i same with millie...still drinking cow's milk n u adi drink beer liao??
lol
huihui u more cute la..

haha

chh1988 said...

喝酒?开玩笑啦!哈哈哈。不是啦,只是我年头开始上课嘛,差不多8个月,就结束第一年。现在10月了,就开始第二年咯!

婉思,敏妃:我会快乐的,因为有你们陪着。

景江,你那是赞美吧。谢谢咯!你也要加油哦!